Al enkele jaren ben ik vrijwilligster bij Stichting Onbeperkt. Daarnaast ben ik ook nog vrijwilligster bij de Zonnebloem. Het leek mij leuk om naast de ouderen ook de jongeren met een beperking te begeleiden. Omdat zwemmen een grote passie van mij is en ik mij als een vis in het water voel was de link snel gelegd. Het is leuk om te zien dat kleine zwemstertjes hun vrees voor water overwinnen en plezier krijgen in zwemmen, dit vraagt soms veel geduld en aandacht. Als er een diploma wordt gehaald wordt dit met de hele groep gevierd. Het behalen van een diploma voelt als een overwinning, ook voor mij als begeleidster. De laatste vijf minuten van de les mogen ze van mij altijd even vrij zwemmen/spelen. Want wat is er nu leuker om de juf onder water te duwen?
Gerda Visser (vrijwilligster bij Stichting Onbeperkt)