Op zaterdag 26 september 2009 is Stichting Onbeperkt officieel geopend in Workum. Op een spetterende manier hebben zowel Foppe de Haan alsook Jacqueline Nannenberg (oud paralympisch zwemster) hier hun medewerking aan verbonden.

Foppe de Haan vertelde enthousiast hoe hij zich inzet voor met name kinderen die een beperking hebben. Voorzitter Janneke Holtman, zelf ook gehandicapt, vertelde hoe haar eigen sportervaringen motivatie gaf om Stichting Onbeperkt op te richten. Jaqcueline Nannenberg, die zelf een beenprothese heeft, was een groot voorbeeld voor de aanwezige kinderen met een beperking. Eén van haar medailles had ze meegenomen, die de kinderen met bewondering bekeken. De zwemclinic die zij gaf werd met enthousiasme aan deelgenomen.

Foppe stelde de tillift in gebruik die gesubsidieerd is door de gemeente Nijefurd, het Je Maintiendrai, Fonds Gehandicaptensport Nederland en het Foppefonds. Duidelijk zichtbaar was Foppe onder de indruk van het kunnen van de kinderen toen hij ze zag zwemmen.